اخبار برگزیده
1396/10/25 دوشنبه
سیاست های راهبردی استان با همراهی دانشگاه ها تدوین شود

.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس: دانشجویان پیام نور هنر خاتم شیراز را احیا می کنند

استاندار فارس با بیان اینکه سیاست های راهبردی استان باید با همراهی دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی تدوین شود، گفت: ارتباط دانشگاه ها و مراکز علمی با دستگاه های اجرایی زمینه بهره وری از ظرفیت ها و توانمندی های بی شمار استان را فراهم می کند.

مهندس اسماعیل تبادار در دیدار با دکتر قرائتی رییس دانشگاه پیام نور استان فارس، معاون ومدیران ستادی دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به اینکه مبانی علمی، جایگاه، معنا و محدوده مشخصی دارد، افزود: تجمیع واحدهای دانشگاهی پیام نور به صورت مراکز جامع و منطقه ای که همه بخش های رفاهی، آموزشی و آزمایشگاهی را در بر بگیرد، بر تقویت پایه علمی این دانشگاه می افزاید.

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه از مراکز علمی و دانشگاهی استان انتظار دارد در حوزه کارآفرینی و سایر اموری که ضرورت امروز استان است نقش جدی داشته باشند، خاطر نشان کرد: حل مشکلات موجود و رسیدن به راهکارهای عملی در موضوعات مختلف که امروز پیش روی جامعه است بر مبنای دانش بنیان بودن ، محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت واحدهای تولیدی بستگی به میزان اثرگذاری مراکز تحقیق و توسعه این واحد ها دارد، گفت: در کارخانه هایی که مراکز تحقیقات و توسعه فعال و پویا دارند زمینه اشتغال و بازار فروش محصولات نیز فراهم و رو به رشد و گسترش است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه محققان دانشگاه پیام نور استان موفق به ساخت محصول جدید در زمینه نانو کود و نانو واکس میوه شده اند، افزود: چنین اقدامات علمی و تحقیقاتی در استان فارس که رتبه اول تولید محصولات باغی کشور را دارد بی شک موثر و ارزنده است.

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه تحقیق و تبدیل علم به عمل بنیان علم آموزی است، گفت: ارتباط دانشگاه ها و مراکز علمی با دستگاه های اجرایی زمینه بهره وری از ظرفیت ها و توانمندی های بی شمار استان را فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست های راهبردی استان باید از طریق ارتباط دانشگاه های استان با دستگاه های اجرایی تدوین و تبیین و پس از آن به عنوان راهبرد شواری برنامه ریزی و سایر کارگروه های استان مطرح شود.

دانشگاه پیام نور به معنای واقعی اقتصادی مقاومتی را اجرایی ساخته است

دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز دراین دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مولود انقلاب است،اظهارداشت: این دانشگاه به معنای واقعی اقتصادی مقاومتی را اجرایی ساخته وکمترین هزینه را برای دولت و مردم داشته است.

وی کسب رتبه هشتم در بین دانشگاه های جامع کشور و رتبه اول کیفیت آموزشی را نشان دهنده سیستم آموزشی استاندارد دانشگاه پیام نور عنوان کرد واظهارداشت: منابع آموزشی استاندارد و همچنین امتحانات متمرکز موجب بالارفتن بارعلمی و سطح سواد فارغ التحصیلان این دانشگاه شده است. به نحوی که حجم قابل توجهی از پذیرفته شدگان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های دولتی ازفارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه پیام نور هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور فارس علاوه برجذب دانشجو،در زمینه جذب اعتبارات عمرانی و بودجه نیز در کشور پیشتاز است.

دکتر قرائتی همچنین به توسعه کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه پیام نور و تشکیل هسته های فن آور در دانشگاه پیام نور شیراز و استهبان، زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان و انبوه سازی محصولات تجاری فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت برون مرزی دانشگاه پیام نور نیزاظهارداشت: دانشگاه پیام نوربه عنوان هاب بین المللی از سوی دولت تعیین شده است که خوشبختانه هم اکنون دفاتر ونمایندگی های دانشگاه در 68 کشور دنیا به فعالیت مشغولند.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین از تبدیل دانشگاه پیام نور مرکز اوز به عنوان مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور خبرداد.

دکتر قرائتی از مهندس تبادار برای بازدید از دانشگاه پیام نور شیراز به منظور آشنایی بیشتر با فضاهای آموزشی،فرهنگی و امکانات آزمایشگاهی مجهز و تجهیزات کارگاهی، دعوت نمود و یادآورشد: علاوه برتلاش محققان دانشگاه پیام نور درعرصه ابتکارات واختراعات، دانشجویان این دانشگاه با تلاش چند ساله خود برای احیا هنر خاتم شیراز گام های ارزنده ای برداشته و موفق به دریافت نشان درجه دو هنری کشور نیز شده اند.

وی خواستار حمایت استاندار فارس در بحث تخفیف عوارض شهرداری ها در صدور پروانه ساختمان های احداث شده در دانشگاه پیام نور شهرهای فارس و همچنین اختصاص اعتبارات برای تکمیل وراه اندازی مجتمع های فرهنگی وسالن های ورزشی این دانشگاه شد.




 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر