اطلاع رسانی
1396/10/25 دوشنبه
همکاری های دانشگاه شیراز و دانشگاه پیام نور فارس گسترش می یابد

.

در نشست مشترک روسای دانشگاه شیراز و پیام نور استان فارس عنوان شد
همکاری های دانشگاه شیراز و دانشگاه پیام نور فارس گسترش می یابد
*دکتر قرائتی: دانشگاه پیام نور کارآفرینی،مهارت آموزی و ارتباط با صنعت را دردوسال اخیر باجدیت دنبال کرده است
*دکتر نادگران: سند آموزش و پژوهش دانشگاه شیراز تدوین می شود
در نشست مشترک روسای دانشگاه شیراز و پیام نوراستان فارس، راه های گسترش همکاری های دوجانبه این دو دانشگاه بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس،دراین نشست دکترقرائتی رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس با ابراز خرسندی از انتصاب دکتر نادگران به عنوان رئیس جدید دانشگاه شیراز،اظهارداشت:دانشگاه های استان فارس به عنوان یک پتانسیل بالقوه برای رشد و توسعه هرچه بیشتر استان فارس هستند.
دکتر قرائتی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بحث کارآفرینی،مهارت آموزی و ارتباط با صنعت را دردوسال اخیر باجدیت دنبال کرده است،خاطرنشان کرد: به دنبال فارغ التحصیل کردن دانشجویان با حداقل یک مهارت وآماده سازی آنان برای ایجاد اشتغال پس از فراغت از تحصیل هستیم.
وی افزود: انعقاد تفاهم نامه های متعدد با مراکز علمی،پژوهشی، مرکز آموزش فنی وحرفه ای،پارک علم وفناوری و برخی از دانشگاه ها دراین راستا انجام گرفته است.
وی همچنین از راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه پیام نورشیراز وایجاد 7 هسته فناورانه دراین مرکز و همچنین 11 هسته فناورانه در دانشگاه پیام نور استهبان خبر داد و یادآور شد: نتیجه تلاشهای صورت گرفته در ماه های اخیر با تولید محصول و راه اندازی شرکت های دانش بنیان محقق شده است.
دکتر قرائتی، احیای هنراصیل خاتم شیراز توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور و اختراع نانو پودر واکس میوه را از اقدامات مهم در حوزه کارآفرینی در دانشگاه پیام نور یاد کرد وخاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور با پشتیبانی دانشگاه موفق به کارآفرینی در حوزه های مختلف شده اند.
رئیس دانشگاه شیراز نیز دراین نشست، دانشگاه پیام نور را یکی از مراکز بزرگ استان عنوان وخاطرنشان کرد: این دانشگاه کمک یار سایر دانشگاه های استان است.
دکتر حمید نادگران افزود: سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور یک سیستم استاندارد است به نحوی که معدل 14-15 فارغ التحصیلان این دانشگاه با معدل 17 دانشجویان سایر دانشگاه ها برابری می کند.
وی اضافه کرد:دانشگاه شیراز متولی طرح آمایش آموزش عالی استان است که علیرغم تدوین سند راهبردی آموزش عالی، اما تاکنون در زمینه تدوین برنامه آموزش و پژوهش اقدام خاصی در سالهای گذشته انجام نشده است که خوشبختانه تدوین این سند به عنوان مشخص کننده آینده آموزشی و پژوهشی در دانشگاه شیراز آغاز شده و امیدواریم در سایر دانشگاه ها نیز عملیاتی گردد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر